tisdag 1 december 2009

Skit och bajs

Annu en regnig dag.
Det kanns deppigt. Idag var vi ialla fall pa museet som heter Te papa eller natt. Det ar Nya Zeelands nationalmuseum (tror jag). Lite intressant...men inte jatte..
Vi har forsokt soka lite jobb...utan storre framgang. Paniken borjar smyga sig pa...
Hostelen i den har stade ar dyra maste jag saga och det kanns jobbigt att lagga ut sa mycket pa boende nar inga pengar kommer in pa kontot.

Sen var vi pa banken idag och kollade om var chef hade satt in var sista lon...vilket han inte hade gjort. Kanske darfor vi inte kan fa tag pa honom - han undviker oss....
Detta gor mig sjukt irriterad. Ska man vara tvungen att pressa ur honom sin lon nu ocksa?

Jag kande mig lite deppig idag: inget jobb, inga pengar, idiot ex-chef, regn osv. Sa jag gick ut pa en promenad ensam nar molnen borjade spricka upp. Jag gick runt ganska lange och hittade en del fina stallen i stan, sen borjade solen skina ocksa och jag gick pa en kaj.
Sen skickade johanna sms och fragade om vi skulle spela biljard. Sagt och gjort.
Vi gick till en bar som har gratis biljard. Vi kopte varsin cola. Efter typ en timme har vi druckit upp dem och servitrisen har tagit vara glas. Da kommer en servitor fram och fragar om vi vill ha natt att dricka. Vi tackar nej. En minut senare kommer han tillbaka och sager att man matse vara betalande kund pa pubben for att spela gratis biljard.
Snalt! Vi sa att vi hade druckit cola, men han trodde inte pa oss. Det forstorde vart spel sa da gick vi. Ska man vara tvungen att dricka ol for att fa spela? Skitkarl!!

1 kommentar:

  1. Det känns som att vi har ungefär samma sinnesstämning.... suck.

    SvaraRadera