måndag 19 april 2010

Tillagg!

Jag vill tillagga till foregaende inlagg:
De uttalar aven saker pa ett mystiskt satt. Tex. Jen - Jin, Ben - Bin, bed - bid osv. E blir i och om jag skulle kalla min kollega Ben for Ben sa skulle han inte forsta pa en gang. Mycket konstigt!!

En till sak: frisyrerna. Det kan bero pa att vi bor i en byhala...men dessa frisyrer har aven skadats i storre stader.
Klassikerna ar:

  • Hockeyfrillan i olika tappningar. Den kan ses pa bade man och kvinnor och den finns i olika storlekar och langder. Mycket intressant frisyr. Manga bonder kor pa denna variant.
  • Svart har med ovantat inslag av farg. Tex. K pa jobbet har lila slingor, S har bla och en liten flicka som jag inte kan namnet pa har rosa. Killarna kor pa blonda inslag. den mest populara varianten ar den lilla vita/gula tofsen i nacken...passar mkt bra om man har hockeyfrilla. Sen finns det en speciell pojke pa vart jobb som vi faktiskt kalla for Haret. Han hade svart har med en vit/gul rand over hela huvet... Det finns en kille pa dagskiftet som vi kallar for skidakaren... han har flackigt har i massor av olika farger.

Och...

De tror att det ar ok att kalla sina anstallda sweetie... eller sweetheart. Var forsta chef kallade ju alltid mig for happy ...det tyckte han var ok. Jag far impulser att sla folk nar de kallar mig for det! Jag ar en vuxen kvinna och ni kan mitt namn for tusan!! Det kanns bara sa himla nedvarderande sa jag har slutat svara.

Petra: Jag blir inte rod i huvet. Maste vara natt med gravitationen...

1 kommentar: