lördag 17 april 2010

Upp och ner

Mycket i Nya Zeeland ar annorlunda an i Europa och Sverige.
Kan bero pa att landet hanger upp och ner pa botten av jordgloben.

Tex. ar Basehunter stor har... alla vet vem han ar och de gillar hans musik. Needless to say jag och Johanna ar extremt chockade.

Arbetslosheten ar hog...men jag tror att det beror pa att folk som faktiskt har jobb inte gar till jobbet och sen far sparken...

Arbetsmoralen har ar skit lag... jag och johanna blev forvanade nar vi fick jobb och de sa pa introduktionen att man maste "attend work regularly". Komma till jobbet lite da och da??? Folk bryr sig helt enkelt inte... de sitter hellre hemma och roker braj och pillar navelludd.

Och det har med braj... alla roker har. Gammal som ung. Och de odlar eget... det kanns som att var och varannan har en egen "ort tradgard". Nya Zeelandarna kanns som varldens slappaste folk.

Och...inte nog med det... det finns tydligen ett behov av diverse sjuka public service announcements och reklam pa tv. Man kan forsta Don't drink and drive och sanna eftersom det ar ett sant problem har men Don't drink an fry (laga inte mat pa fyllan) och Never ever shake a baby kanns lite i overkant, ialla fall for mig.



1 kommentar:

  1. Kul kul!
    Jag tror också att det beror på att det är upp-och-ner! Blir du inte röd i huvudet?

    SvaraRadera